REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.RetroKonsole.pl
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Definicje i zakres regulaminu:
- Sklep internetowy RetroKonsola.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin obejmuje warunki zawierania i rozwiązywania umów sprzedaży produktów oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
- Określa również rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep RetroKonsola.pl, wraz z zasadami ich świadczenia oraz warunkami umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Obowiązki użytkowników:
- Każdy usługobiorca, korzystając z Usług Elektronicznych Sklepu RetroKonsola.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Przepisy mające zastosowanie:
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy:
- Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
- Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- Ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
- Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy:
§ 2 DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.RetroKonsola.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
- KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- PRZEDSIĘBIORCA - właściciel marki RetroKonsola, Risecom Sp. z o.o. NIP: 5423486165 REGON: 52883953800000 KRS: 0001109473 z siedzibą w Białymstoku przy ulicy Włókienniczej 17
- PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu.
- SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.RetroKonsola.pl.
- SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – RetroKonsola.pl
- UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
§ 3 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
- Sprzedaż Produktów:
- Sklep www.RetroKonsola.pl prowadzi sprzedaż produktów za pośrednictwem sieci internetowej.
- Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Informacje o Produktach:
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa.
- Klient, składając zamówienie, składa ofertę kupna określonego produktu na warunkach podanych w jego opisie.
- Cena Produktu:
- Cena produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki.
- Cena nie zawiera kosztów dostawy.
- Składanie Zamówień:
- Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą formularza zamówień (Sklep www.RetroKonsola.pl).
- Formularz zamówień jest dostępny 24 godziny na dobę przez cały rok.
- Warunki Zamówienia:
- Warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania zamówienia.
§ 4 ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Zawieranie Umowy Sprzedaży:
- Do zawarcia umowy sprzedaży niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta zamówienia.
- Zamówienie można złożyć za pomocą formularza zamówień udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu www.RetroKonsola.pl zgodnie z § 3 pkt 5 oraz 6 Regulaminu.
- Potwierdzenie Zamówienia:
- Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
- Potwierdzenie przyjęcia zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu, powoduje związanie Klienta jego zamówieniem.
- Potwierdzenie otrzymania zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży:
- Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Dowód Sprzedaży:
- Każda umowa sprzedaży będzie potwierdzona dowodem zakupu.
- Dowód zakupu zostanie dostarczony drogą mailową.
§ 5 SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Dostępne metody płatności:
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- Płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności.
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- Płatność elektronicznym systemem płatności:
- W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności, Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji zamówienia.
- Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
- Wysyłka produktu:
- Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
§ 6 KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
- Koszty dostawy Produktu:
- Koszty dostawy produktu, które pokrywa klient, są ustalane w trakcie procesu składania zamówienia. Przed dokonaniem zakupu klient otrzymuje informacje na temat kosztów dostawy, które zależą od wybranego produktu oraz miejsca dostawy.
- Na termin dostawy Produktu:
- Na termin dostawy produktu składają się dwa elementy:
- Czas kompletowania produktu wynosi: 3 dni. Jest to czas potrzebny na przygotowanie zamówionego produktu do wysyłki. Ostateczny czas kompletowania może różnić się w zależności od rodzaju produktu i aktualnej sytuacji w magazynie.
- Czas dostawy produktu przez przewoźnika wynosi: do 28 dni. Dostawa produktów stanowiących rzeczy ruchome następuje w terminie przez niego deklarowanym. Wysyłka odbywa się wyłącznie w dni robocze, z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt.
- Na termin dostawy produktu składają się dwa elementy:
- Sposoby dostawy:
- Zakupione w sklepie produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski.
- Dostawa odbywa się za pośrednictwem:
- Firmy kurierskiej: Klienci mogą wybrać dostawę za pośrednictwem wybranej firmy kurierskiej.
§ 7 REKLAMACJA PRODUKTU
-
- Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową:
-
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
- Termin Dostarczenia Produktu I Ujawnienia Braku Zgodności:
- Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy.
- Zgłoszenie Reklamacji:
- Zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@retrokonsola.pl.
- W powyższej wiadomości w formie elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- Odpowiedź na Reklamację:
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
- w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
- Rozpatrzenie Reklamacji:
- W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiednio:
- Pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Klienta.
- Obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) I zwraca Konsumentowi wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny od Konsumenta.
- W przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta Sprzedawca zwraca mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy.
- W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiednio:
- Komunikacja:
- Odpowiedź na reklamację jest przekazywana poprzez wiadomość mailową lub SMS.
§ 8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo do Odstąpienia:
- Klient będący jednocześnie Konsumentem. Który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
- Skutki Odstąpienia:
- W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 13 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- Zwrot Produktu:
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów, Konsument powinien obchodzić się z nimi i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
- Zwrot Wartości Produktu:
- Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu przelewu na numer konta bankowego Konsumenta.
- Zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Wyjątki od Prawa Odstąpienia:
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży m.in., w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
§ 9 RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługi Elektroniczne w Sklepie:
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi Elektronicznej, jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.
- Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Treści Reklamowe:
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych.
- Treści te stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 10 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O OŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Charakter Świadczenia:
- Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w § 9 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
- Umowa o Świadczenie Usługi Elektronicznej:
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej, polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie, zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia lub zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
- Wymagania Techniczne:
- Do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca, niezbędne są:
- Komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu.
- Dostęp do poczty elektronicznej.
- Przeglądarka internetowa.
- Włączenie w przeglądarce internetowej obsługi plików Cookies oraz Javascript.
- Do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca, niezbędne są:
- Zasady Korzystania ze Sklepu:
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Zakaz Treści Bezprawnych
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 11 REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Składanie Reklamacji:
- Usługobiorca może składać reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@risecom.pl.
- W treści wiadomości e-mail należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie Reklamacji:
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
§ 12 Prywatność i dane osobowe
- Twoje dane osobowe przetwarzamy zgodnie z obowiązującym prawem.
- Przetwarzamy Twoje dane osobowe, gdy:
- Robisz zakupy w naszym sklepie. Twoje dane przetwarzamy, gdy obsługujemy transakcje i usługi, z których korzystasz podczas zakupów.
- Korzystasz z innych usług, które są dostępne w naszym serwisie.
- Wyrażasz zgodę na działania marketingowe, aby przedstawić Ci treści dopasowane do Twoich potrzeb.
- Mamy prawnie uzasadniony interes, aby Twoje dane przetwarzać (np. kiedy występujesz do nas z roszczeniami).
- Swoje dane podajesz nam dobrowolnie. Pamiętaj, że jeśli ich nam nie podasz, nie będziemy mogli zaoferować Ci swoich produktów i zrealizować usług.
- Zawsze masz prawo dostępu do swoich danych osobowych – w granicach przewidzianych przepisami prawa. Możesz je sprostować, usunąć, ograniczyć ich przetwarzanie, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych. Masz też prawo, aby przenieść swoje dane oraz złożyć skargę do organu nadzorczego. Masz prawo cofnąć swoją zgodę w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania Twoich danych, przed jej wycofaniem.
- Administratorem Twoich danych osobowych jest:
Risecom sp. z o.o.
Numer REGON: 528839538
Numer NIP: 5423486165
Siedziba: 15-464 Białystok, ul. Włókiennicza 17/17
§ 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zgodność z Prawem Polskim:
- Umowy zawierane poprzez Sklep są zgodne z prawem polskim.
- Rozstrzyganie Sporów:
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt niżej niniejszego paragrafu.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
- Pozasądowe Rozwiązywanie Sporów:
- Konsument ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, takich jak mediacje lub sądy polubowne.
- Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596
- Konsument może także skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
- Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
- Platforma ODR:
- Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/